rss

Most Popular

Monday, October 20, 2008

10 Perkara NOT to do With Google Adsense nak Download Software free nanti..


Hari ini aku hendak share sama korang 10 Perkara yang tidak patut korang lakukan ketika korang sudah mula bermesraan dan bercumbuan sama dengan Program Google Adsense. Jangan ingat korang dah lepas ujian pertama ketika Google Team approved kan akaun Adsense korang, korang boleh melampaui batas! Korang kene hati-hati sebelum bakal bapak mertua korang reject akaun korang tanpa korang sedari. JIka ini telah berlaku, bukan sahaja duit dalam akaun adsense korang, diorang tak bagi! Cincin tunang korang dengan program Google Adsense pun diorang TAK AKAN bagi tau!

Apakah dia 10 perkara itu? Sudah. Baca ini elok-elok..

Perkara 1 - Jangan berdaftar dengan Adsense dengan menggunakan maklumat palsu

Bagi rakyat Malaysia, aku rasa ini perkara penting. Tapi aku tahu ramai yang mempunyai lebih dari 1 atau 2 akaun adsense dengan meletakkan nama adik-beradik korang atau nama bini. Bukan aku marah, tetapi jika kantoi. Jangan buat bising dan bagitau yang Google Adsense itu tidak adil. Aku rasa engkau yang berlaku tidak adil bukan?

Perkara 2
- Jangan ubah suai atau hacked code Adsense yang Pihak Adsense berikan diwebsite diorang.

Aku rasa korang faham kan maksud aku? Ini bukan mak bapak korang punye company, so korang tak ada hak nak buat macam tu. Sekali lagi, jika akaun korang ditangkap dan kene banned. Jangan suka-suka hati cakap Google Bodoh atau Google Adsense itu scam. Itu sangat setan namanya!

Perkara 3 - Jangan letakkan iklan Google Adsense bersama-sama dengan Iklan Company lain.

Ini aku no komen sebab aku sendiri buat. Lagipun, diorang cuma jeles dan tak suka sahaja jika publisher diorang wat cam gini. Korang tak akan dibanned, CUMA pihak Google adsense terasa dan tak sukalah. Ohh, mereka sudah pandai cemburu kerana kita curang pada mereka. Jadi, adakah korang juga turut curang?

Perkara 4 - Jangan merayu-rayu atau meminta kawan, bini, suami, girl friends, bekas awek dan mak mertua korang untuk klik iklan adsense korang.

Biarpun mereka2 diatas itu tidak ada pengetahuan tentang Google Adsense. Aku pasti ada yang tidak gemar bila korang suruh wat camtu. So, apatah lagi kalau Google Adsense dan Advertiser pulak? Lagila diorang tak suka kan? Jadi, jika akaun korang ditutup selamanya dari program ini, aku bercadang korang cuba pulak program lain? Berani?

Perkara 5
- Keep AdSense ads off of your registration, confirmation, and all “thank you” pages

Aku rasa dalam term adsense yang terbaru. Benda ini sudah selesai. Korang boleh letak sekarang bukan? Jika aku salah, tolong inform aku diruang komen tau!

Perkara 6 - Jangan korang mengada-ngada buat klik di website korang sendiri sekalipun korang berminat gila nak tahu iklan tu cerita pasal apa.

So, bila orang kata jangan. Aku yakin ramai rakyat Malaysia yang suka melanggar perkataan Jangan. Perkataan JANGAN itu dicipta untuk dihancurkan atau untuk dilanggar. So, langgarlah puas-puas jika korang berminat untuk bercerai talak satu dengan Google Adsense. Jika dalam diam korang menaruh rasa benci dan dendam pada Google adsense kerana aktiviti fraud ini, aku rasa hati korang sangat kecil Blah lah, duduk je dalam Gua Mulu. Lagi bagus. Orang dah kata jangan! Degil! Gi balik, bancunh susu anak..

Perkara 7 - No misleading labeling

Google is very specific about what text can be placed around their ads. Their Terms of Service state: “Publishers may not label the ads with text other than ‘sponsored links’ or ‘advertisements.’ This includes any text directly above our ads that could be confused with, or attempt to be associated with Google ads.” This is to keep visitors from becoming confused and barking up Google’s tree when they clicked on an ad that led to a porn site instead of the recipe site they were expecting to visit.

Perkara 8 - Elakkan dari membuat keyword spamming atau lain-lain cara seumpama dengannya.

Banyak cara yang tidak Google gemar. Jangan beli traffic dan pointkan ke blog atau website korang. Nampak sangat bukan akaun korang dalam bahaya jika korang buat gak. Jangan juga buat hidden text. Jangan buat banyak site yang sama content atau korang duplicate mana-mana content dari site lain. Weh, korang tak reti edit ker?? Satu lagi, jangan korang buat link dengan mana-mana bad neighbour. Ini bermaksud, jangan korang wat link dengan website2 yang diragui dan website yang ada bad experience dengan Google. Google benci tu tau!

Perkara 9 - Don’t advertise anything on Google’s prohibited items list.

t’s a lot shorter lists than PayPal’s or eBay’s, but it includes a lot of the same stuff like hacking/cracking content, porn, illegal drugs, gambling sites, beer or hard alcohol (I guess wine is OK), weapons, and the other usual stuff.

Perkara 10 - Jangan korang buat 9 Perkara diatas sebelum datangnya 1 Perkara. JIka korang buat juga, akaun korang akan dibanned atau disuspend. So, sebelum datangnya satu perkara itu, sekali aku lagi aku ulang. Jangan jadi gila nak buat 9 perkara diatas dan mencemarkan akaun Google Adsense korang yang suci itu. Tetapi jika korang tak kesah nak bercerai dengan Adsense. Aku ndak kesah bah!

Ps: Isi itu aku titipkan pada Diane Nassy yang aktif menulis tentang Tips Adsense. Olahan dan ayat-ayat mengarut hanya ditambah untuk menyesuaikan orang di negara ini memahami kekejaman Google yang suci ini. Adious, jika korang benci ayat yang aku gunakan. Sila undi Parti Bebas 4 tahun akan datang! Aku rasa, korang cuma tidak tahu bahawa dunia adsense bertambah gelap jika 9 perkara itu dilaksanakan dengan membuta-buti saja..

4m>> http://earncent.com/

No comments:

Previous Posts

Best Adsense Step

More

Best Site

Labels

Lets AdSense Chat!


ShoutMix chat widget

moneyinhand

Web Page