rss

Most Popular

Monday, October 20, 2008

Apa itu Google Adsense ? ia bukan NARUTO Download :)

Apa itu Google Adsense ?

Secara asasnya Google Adsense adalah sejenis iklan yang disediakan oleh Google dimana mereka berkongsi pendapatan mereka dengan webmaster atau pemilik laman web yang meletak iklan google di laman mereka. Google akan membayar setiap klik yang membawa traffic kepada pelanggan mereka.Dengan kata lain,Google membayar setiap klik yang melalui Google Adsense untuk meninggalkan laman web anda.

Jangan keliru dengan Google Adword dimana ia adalah untuk pengiklan.Mereka akan membayar setiap traffic yang dibawa ke laman web mereka melalui Google Adsense.
Ia senang. Setiap pelawat laman web anda klik iklan Google yang diletak di laman web anda,anda akan dapat duit. Lebih banyak klik yang anda dapat,lebih banyak duit yang anda dapat.

Adsense disediakan agar senang dibaca, ia berdasarkan text dan image, ia tidak menganggu pelawat laman web anda, tidak menengelamkan apa yang ingin sampaikan di laman web anda. Sebenarnya,anda pernah melihatnya dan pernah klik pada adsense tersebut dan tanpa disedari pemilik laman web mendapat duit dari klik yang anda buat.

Jangan takut untuk klik iklan Adsense,anda sebenarnya membantu merancak lagi perkembangan perniagaan di internet dengan klik Adsense tersebut.Ini adalah kerana lebih ramai pengiklan akan membuat pelaburan mereka untuk iklan.Secara tidak langsung,kita sebagai pelawat atau pengguna dapat membuat duit dari pelaburan yang dibuat orang lain dengan Adsense.

Anda boleh meletakkan kod Adsense di setiap page laman web anda.Anda boleh meletakkan sehingga 3 kod Adsense dalam satu page. Google akan tentukan iklan yang akan keluar pada laman anda. Ia akan berdasarkan apa yang anda sampaikan dilaman web anda.Jika anda mempunyai laman berkenaan Credit Service atau Loan atau apa sahaja. Google akan memaparkan iklan yang berkenaan dengan laman web anda.

Berapa banyak yang akan anda dapat?

Anda akan dibayar dari USD0.03 sen sehingga USD50 bagi setiap klik.Ia bergantung kepada keyword tertentu.Lagi tinggi pengiklan bida untuk klik iklan/laman web mereka, lagi tinggi anda dapat.Lagi tinggi nilai keyword tersebut,lagi tebal poket anda dengan Google Adsense.

*Ori by : Sham UUM

No comments:

Previous Posts

Best Adsense Step

More

Best Site

Labels

Lets AdSense Chat!


ShoutMix chat widget

moneyinhand

Web Page